REFLEXIÓ FINAL



Amb la finalització del quatrimestre molt prop, toca fer un repàs sobre com ha anat l'asigantura de de didàctica dels jocs i dels activitats esportives. Esta última entrada del blog està destinada a la reflexió sobre l'assignatura, els continguts, el professorat, els companys i nosaltres mateixos. Per a començar m'agradaria destacar que, com tots sabem, aquest no ha sigut un curs normal, igual que tampoc ho va ser l'anterior, per culpa del maleït Covid. Espere que cap dels meus companys haja patit cap pèrdua pròxima per culpa del virus. El coronavirus ha canviat totalment la manera de plantejar l'assignatura. El nombre de classe s'ha reduït considerablement, i crec que realment açò ens hi ha perjudicat. En 4t de carrera, les assignatures que estem treballant, tenen un caràcter mes pràctic i és ací on es veu afectat majorment, al no assistir a classe les pràctiques, no les pots realitzar, si per exemple ens haguera agarrat en primer o segon on tot era teoria no crec que ens haguera afectat tant. A pesar d'açò, s'agraïx la labor del professorat universitari que, en gran manera, ha sigut capaç de transformar i adaptar-se a la situació. D'esta manera, el plantejament de l'assignatura m'ha paregut mes que correcte. Realment quan vaig arribar a la presentació de la classe i ens van comentar que treballaríem molt el tema de la pilota, he de reconéixer que em tire un poc per a arrere. No hi havia tractat res relacionat amb la pilota en la meua vida i començar-la a treballar en 4t de carrera em va paréixer estrany.


Però realment, encara que m'haja paregut un tema interessant ja que es fomenta la cultura valenciana i els jocs tradicionals, haguera preferit mes varietat i quantitat de classes practiques que teòriques, el treball teòric ho haguera plantejat com a treball per a casa i emprar mes sessions per a les classes pràctiques en el gimnàs. Classes com les del rugbi o la d'esgrima m'han paregut de les mas interessants que he realitzat en tota la carrera. En allò que s'ha referit als companys i companyes crec que hem tingut un bon comportament, açò es veu reflectit sobretot en les practiques que hem realitzat nosaltres mateix, on crec que tots hem intentat ajudar i recolzar els nostres companys. També comentar que esta forma de plantejar les classes em pareix molt útil ja que tractem amb iguals, veiem com treballen els nostres companys i com tenen un nivell semblant al nostre podem fixar-nos en el que fa bé i fa malament d'una manera mes crítica.

I seguint amb l'avaluació, el fet de treballar-la des de diferents punts i direccions em pareix molt interessant. l'heteroevaluación és això de sempre, em parce molt important ja que els professors de veritat són els que han de valorar el treball de l'alumne, no em pareix just que siga tot per la seua banda ni que no tinguera paper en l'avaluació. Respecte a la coavaluació, esta és la mas important per a la meua, e si es realitza de manera correcta em pareix fonamental i la mas constructiva, són avaluacions entre iguals i com he comentat anteriorment, és més fàcil veure amb una visió critica del treball dels companys. Per a finalitzar, l'autoavaluació presa un caràcter molt important, però si es realitza de veritat, reflexionat sobre el que aprén i treballat de veritat.

En conclusió, m'ha paregut una assignatura molt interessant, he adquirit coneixements que no esperava, noves experiències i formes de treballar que espere que em puguen servir en un futur com a docent. 

Gràcies.



Comentarios

Entradas populares de este blog

EL COVID-19 I ELS ESPORTS

PRÀCTICA AL TRINQUET DE LA UPV

EL MEU ESPORTS ALTERNATIU